Eerste week in Australië - Reisverslag uit Canberra, Australië van Anne Massar - WaarBenJij.nu Eerste week in Australië - Reisverslag uit Canberra, Australië van Anne Massar - WaarBenJij.nu

Eerste week in Australië

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 December 2016 | Australië, Canberra

Goeiemorgen,

Mijn eerste week in Australië is al weer voorbij en daarom leek het mij wel leuk om mijn eerste blog te schrijven.

Ik vloog vorige week zondag om 10.25 richting Sydney met een lange tussenstop in Singapore. Gelukkig heeft Singapore een groot vliegveld waar genoeg te doen is, anders had ik die 14 uur niet overleefd. Zo ben ik meegegaan met een gratis bustour door Singapore heen.
Na een lange dag kon ik 's avonds eindelijk verder naar Sydney.
Na een prettige nachtvlucht kwam ik 's ochtends om half 8 aan in Sydney en werd ik opgehaald door iemand van het hostel.
Ik verbleef in het wake up hostel voor 4 dagen. Dinsdag en woensdag was ik vrij en heb ik het opera house gezien en meegelopen met een tour van Coogee beach naar Bondi beach, een wandeling van 7 km en langs 7 stranden. Tijdens de wandeling heb ik veel verhalen gehoord en veel nieuwe mensen ontmoet. Op de donderdag en vrijdag had ik de oriëntatie.

Vrijdagmiddag was het eindelijk zo ver! om 6 uur vloog ik naar mijn hostfamily in Canberra. Het was een uurtje vliegen en om 7 uur was het zover. Ik was best zenuwachtig want wat als het niet zou klikken.
Dat is gelukkig niet zo! Ik zit hier lekker op de bank nog bij te komen van mijn jetlag. In de afgelopen dagen heb ik het gezin een beetje leren kennen en ook al een paar zussen, broers en ouders. Gisteravond heb ben ik wezen bbqen en natuurlijk van het lekkere weer genoten.

Er zijn nog genoeg dingen waar ik aan moet wennen, zoals het leven met een kind van 1 jaar, en de vogels die je 's ochtends niet wakker maken met gefluit en gezang maar vogels die lopen te schreeuwen en krijsen.
Maar ik weet zeker dat ik een mooie en leerzame tijd ga krijgen hier.

Groetes uit het zonnige Australië

  • 19 December 2016 - 07:12

    Monique:

    Wat leuk om zo te kunnen meelezen!
    Het klinkt allemaal prima, nog veel plezier!

  • 19 December 2016 - 07:31

    Sandra:

    Wat fijn dat je eerste week zo goed is verlopen. Veel plezier!

  • 19 December 2016 - 08:13

    Petra:

    Dit klinkt als een goed begin. Fijn hoor. Leuk om zo mee te kunnen lezen met al je avonturen.

  • 19 December 2016 - 10:32

    Femmy Groeneveld :

    Hey Anne,
    Wat geweldig dat je dit avontuur aangaat!
    Heel heel veel plezier en geniet ervan !
    We gaan je volgen.
    Groetjes Femmy

  • 19 December 2016 - 21:54

    Marielle:

    Super leuk Anne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hi, ik ben Anne en ik ben voor 6 maanden aan het werk in Australië. Op mijn pagina zal je reisverslagen van mij lezen van mijn ervaringen die ik hier zal krijgen.

Actief sinds 13 Dec. 2016
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 3676

Voorgaande reizen:

13 December 2016 - 30 Juni 2017

Au pair in Australië

Landen bezocht: